Σοφά λόγια

Όλα όσα έχουν αρχή έχουν και τέλος. Συμφιλιώσου με αυτό και όλα θα πάνε καλά. (Βούδας)
Πολεμικές Τέχνες - Έντυπος Πανελλήνιος Οδηγός

Διαβάστε

Όπλα και διατροφή στο Μούι Τάι

Όπλα και διατροφή στο Μούι ΤάιΗ ένοπλη μορφή της ταϊλανδέζικης πολεμικής παράδοσης, που χρησιμοποιούνταν από τους Σιαμέζους πολεμιστές στο πεδίο της μάχης, μαζί με το αρχαίο Μούι Τάι (Μούι Μποράν), είναι το Κραμπί-Κραμπόνγκ.

Οι ρίζες του εντοπίζονται την περίοδο του βασιλείου Αγιουθαγιά (1350-1767), στην εκπαίδευση της επίλεκτης βασιλικής φρουράς, μια παράδοση που συνεχίζεται στην εποχή μας. Το Κραμπί-Κραμπόνγκ μοιάζει με το Σιλάτ (Μαλαισία) και το Μπανσάι (Βιρμανία), αλλά διακρίνονται επίσης επιρροές από Ινδία, Κίνα και Ιαπωνία.

Η ονομασία της τέχνης προέρχεται από τα δύο κύρια όπλα, το κυρτό σπαθί (κραμπί) και το κοντάρι (κραμπόνγκ). Άλλα όπλα που χρησιμοποιούνται είναι το μονό σπαθί (νταάμπ), η ασπίδα (λο), το μακρυ κοντάρι (πλονγκ), η σπάθα κοντάρι (νγκάου), το διπλό σπαθί (νταάμπ σονγκ μου) και ένα ζευγάρι οπλων, σαν τόνφα, που φοριούνται στους βραχίονες (μάι σοκ σαν), σε συνδυασμό με άοπλες τεχνικές. Στις αρχαίες μάχες οι ελέφαντες θεωρούνταν επίσης όπλο. Πριν από κάθε αγώνα ή επίδειξη παραδοσιακά εκτελείται το Γουάι Κρου, το τελετουργικό αποτίμησης σεβασμού στο δάσκαλο (Κρου), με χορό (Ραμ Μούι).

Είτε εξασκεί κανείς το παραδοσιακό Μούι Τάι, είτε το αγωνιστικό, η διατροφή είναι ιδιαίτερα σημαντική, όπως σε όλες τις πολεμικές τέχνες. Η έντονη προπόνηση στο Μούι Τάι απαιτεί ο ασκούμενος να καταναλώνει άφθονο νερό, φρέσκα λαχανικά και φρούτα για βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, υδατάνθρακες (χωρίς κορεσμένα λιπαρά οξέα) για ενέργεια, καρπόυς, πολλά ψάρια, λίγο λευκό κρέας και λίγα αυγά (για πρωτεϊνη τροφές χαμηλές σε λιπαρά π.χ. τυρί κότατζ) και να αποφεύγει κόκκινο κρέας, γλυκά, τηγανητά, σακχαρώδη αναψυκτικά/ροφήματα και αλκόολ. Πρέπει να χωρίζει την τροφή του σε μικρά γεύματα, να τρώει βραδινό νωρίς και φυσικά να μην έχει καταναλώσει φαγητό τουλάχιστον δυο ώρες πριν και νερό μια ώρα πριν την προπόνηση. Σε περίπτωση που θέλει να χάσει βάρος, αυτή η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται σταδιακά, χωρίς απότομες αλλαγές, ώστε να δει πώς προσαρμόζεται ο οργανισμός του και να εξαλείψει τα κορεσμένα λιπαρά, προτού αρχίσει να μειώνει την ποσότητα των υδατανθράκων.

Ευγενία Αναστασοπούλου

Πηγές
Κρις Κρουντέλλι - The Way of the Warrior
Τόμας Α. Γκριν - Martial Arts of the World: an Encyclopedia
Τόνι Μουρ - Muay Thai
Κριστόφ Ντελφ - Muay Thai Training Exercises

Αναζήτηση

Satori
KRAV MAGA PERISTERI
Olympus
Ferrum Gym
TCMA
A.Σ. ΩΡΙΟΝΑΣ ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ
JUDO
Bujinkan Dojo Hellas
DYNAMIC
Αθλόπολις
wushu4u
TAE KWON DO ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ


ΑΤΡΑΠΟΣ Διαφημιστική