Σοφά λόγια

Μια καλή συμβουλή πιάνει καλύτερα όταν έχει προήγηθεί μία μεγάλη τρομάρα.
Πολεμικές Τέχνες - Έντυπος Πανελλήνιος Οδηγός

Διαβάστε

Πρέπει να διακόψουμε τη προπόνηση το καλοκαίρι;

Πρέπει να διακόψουμε τη προπόνηση το καλοκαίρι;Το καλοκαίρι είναι η εποχή που οι περισσότερες σχολές πολεμικών τεχνών κλείνουν ή υπολειτουργούν, είναι σωστό να συνεχίσουμε τη προπόνηση και αν ναι με ποιές προϋποθέσεις;
Μετά από μια μεγάλη περίοδο αποχής πως γίνεται η επαναφορά στην προηγούμενη αθλητική ¨φόρμα¨;

Κατ’ αρχήν θα πρέπει να γίνει σαφές ότι το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρετε σε αθλούμενους οι οποίοι ασχολούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση με τη πολεμική τέχνη. Για τους υπόλοιπους δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχίσουν την αθλητική δραστηριότητα και τις ημέρες των καλοκαιρινών διακοπών. Εξάλλου η αποχή από το χώρο θα δώσει την ευκαιρία του επαναπροσδιορισμού των στόχων καθώς και την ευκαιρία για σωματική και ψυχική αλλαγή. Προσδιορίστε τα οφέλη στην υγεία σας, το ψυχισμό σας, την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων. Παρακολουθείστε πως υφίσταται η τέχνη μέσα σας στη καθημερινή ζωή και χαλαρώστε.

Όσοι αντιμετωπίζετε τη πολεμική τέχνη με ένα επαγγελματικό τρόπο θα πρέπει να διαφοροποιηθείτε από τη προηγούμενη ομάδα.
Αξιολογείστε με ειλικρίνεια τον εαυτό σας. Σωματικό σκέλος Αυτό σημαίνει ότι ξεκινάμε μια σειρά από εξετάσεις σε οτιδήποτε μικρό ή μεγάλο τραυματισμό μας ενοχλούσε μέσα στην αγωνιστική- επαγγελματική σαιζόν. Αυτή είναι η καλύτερη στιγμή να γίνει η αποκατάσταση των τραυματισμών. Η επίσκεψη σε ένα αθλητίατρο θα μας βοηθήσει να έχουμε ένα υγιή και αθλητικό χειμώνα.

Επιπλέον σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή συζητάμε διάφορα σημεία τα οποία νομίζει ότι χρειάζονται επιπλέον δουλειά. Συζητάμε με τον εαυτό μας τα μειονεκτήματα και τα σημεία τα οποία πιστεύουμε ότι χρειάζονται πρόσθετη δουλειά (προσωπική αξιολόγηση). Μερικές φορές τα σημεία βελτίωσης μπορούν να γίνουν και έξω από το συγκεκριμένο χώρο καθημερινής εξάσκησης πχ βελτίωση αντοχής, δύναμης, ευλυγισίας. Η εκγύμναση επιμέρους χαρακτηριστικών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μπορούν να είναι τα κομμάτια που έλειπαν από ένα αθλητή για να ανέβει στο βάθρο. Εμπειρικά έχω διαπιστώσει ότι η βελτίωση χαρακτηριστικών που υπολείπονται στη διάρκεια της σαιζόν είναι καλύτερα να αναπληρώνονται μακριά από το χώρο καθημερινής προπόνησης. Διαλέξτε ένα ανοικτό στάδιο, ένα γυμναστήριο ή ακόμα και ένα χώρο στο σπίτι ή το εξοχικό σας και δουλέψτε εκεί. Υπάρχει περίπτωση η συχνή επαφή με ένα χώρο να έχει δημιουργήσει μια πλασματική αντίληψη κόπωσης. Η αποφυγή του χώρου για λίγες ημέρες μπορεί να πυροδοτήσει την όρεξη για σκληρή προπόνηση.
Ψυχολογικό σκέλος. Στη διάρκεια της επερχόμενης αποχής σας προσδιορίστε τους στόχους σας για την επόμενη σαιζόν. Αποφασίστε τι θέλετε και τι μπορείτε, βάζοντας πάντοτε στο μυαλό σας ένα ρεαλιστικό σενάριο. Αν για παράδειγμα αποφασίσετε φέτος να πάρετε μέρος στους διπλάσιους αγώνες έχοντας τον ίδιο φόρτο εργασίας- προπόνησης μάλλον θα εξαντληθείτε και θα απογοητευθείτε νωρίς. Το ίδιο θα συμβεί αν πιστέψετε ότι φέτος θα πάρετε μέρος σε όλα τα σεμινάρια που θα γίνουν με θέμα το αντικείμενο σας, ενώ μέχρι πέρυσι δεν είχατε παρακολουθήσει ούτε τα μισά. Βάλτε εφικτούς και βραχυπρόθεσμους στόχους, ξεπεράστε τους και θέστε τους επόμενους, είναι ο καλύτερος τρόπος εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων σας. Αναλογιστείτε τα λάθη που κάνατε και προσπαθήστε να βρείτε με ποιόν τρόπο μπορούν να εξαλειφτούν. Σκεφθείτε λάθη του χαρακτήρα σας τα οποία μπορεί να συμβάλλουν στη μείωση της αθλητικής σας απόδοσης πχ ευθυνόφοβος με χαμηλή αυτοεκτίμηση ή υπερόπτης που μεταφέρει τα λάθη του σε εξωγενείς παράγοντες, υπεραισιόδοξος χωρίς να έχει επαφή με τα πραγματικά δεδομένα και άλλα πολλά τα οποία θα πρέπει να έχετε το σθένος να τα δείτε και να τα καταπολεμήσετε.

Αν υποθέσουμε ότι η κατάληξη των συμπερασμάτων σας είναι να συνεχίσετε αδιάκοπα τη προπόνηση τότε μη βιάζεστε να πληρώσετε και τον επόμενο μήνα στη σχολή σας. Οι περισσότερες σχολές αυτό το διάστημα υπολειτουργούν. Αυτό σημαίνει ότι τα ωράρια είναι διαφορετικά και ως επί το πλείστον δε διδάσκει ο επίσημος εκπαιδευτής. Ενημερωθείτε για το όνομα του δασκάλου και το καλοκαιρινό ωράριο πριν επενδύσετε τα χρήματα σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προπόνηση πολεμικών τεχνών κατά τη διάρκεια των ζεστών ημερών εγκυμονεί κινδύνους για τους οποίους εσείς πρέπει να προλαμβάνετε (ενυδάτωση, επαρκής ξεκούραση) και ο εκπαιδευτή σας να γνωρίζει την αντιμετώπιση τους(θερμοπληξία, αφυδάτωση, λιποθυμία). Αφού εξετάσετε όλες τις παραμέτρους αποφασίστε αν πραγματικά πρέπει να συνεχίσετε τη προπόνηση στη σχολή σας.

Σεπτέμβριος. Είναι ο μήνας που οι περισσότερες σχολές έχουν ανοίξει και ξεκινούν τα μαθήματα στα φυσιολογικά τους ωράρια. Το πρόβλημα της Ελλάδας όσο αναφορά το συγκεκριμένο μήνα στις σχολές πολεμικών τεχνών είναι ότι ακόμα κάνει αρκετή ζέστη, κάποιες φορές περισσότερη από τον Αύγουστο, αυτό σε συνδυασμό με την αποχή κάποιων ημερών από το τατάμι δυσκολεύει τη γρήγορη προσαρμογή του αθλούμενου. Άρα οι κίνδυνοι λόγω ζέστης υπάρχουν ακόμα. Στις πρώτες δέκα προπονήσεις μην υπερβάλλετε. Οι έντονα σωματικές απαιτήσεις σε συνδυασμό με ζεστό και υγρό κλίμα δημιουργούν δυσφορία και γρηγορότερη του φυσιολογικού κόπωση. Διακοπή μεγαλύτερη των είκοσι ημερών είναι σίγουρο ότι έχει αποφέρει μείωση της φυσικής κατάστασης. Το πότε θα φτάσετε το επίπεδο προ-διακοπών δεν έχει σχέση με το πόση προπόνηση θα κάνετε αλλά με το πόσο σωστά θα εξασκηθείτε.

Ζυγιστείτε. Αν έχετε πάρει κιλά προσπαθήστε να τα χάσετε μειώνοντας την ποσότητα και βελτιώνοντας την ποιότητα. Το περιττό βάρος είναι μια ποσότητα τροφής που αποθηκεύθηκε μη μπορώντας να χρησιμοποιηθεί για ενέργεια. Αυτό σημαίνει ότι το διάστημα όπου έγινε η αποθήκευση δεν υπήρχε ανάγκη για τόση τροφή. Ανεβάζοντας τη κατανάλωση(προπόνηση) και μειώνοντας τη περιττή πρόσληψη είναι βέβαιο ότι το βάρος μειώνεται. Το περιττό βάρος του καλοκαιριού μπορεί να γίνει αιτία ατυχημάτων μέσα στη προπόνηση λόγω επιβαρύνσεων που δεν υπήρχαν στο παρελθόν στις αρθρώσεις και σε διάφορα άλλα όργανα. Αυτό δε θα πρέπει να σας οδηγήσει σε επιπόλαιες ενέργειες με εξαντλητικές δίαιτες και αδιάκοπες προπονήσεις αλλά σε συνεργασία με το εκπαιδευτή σας στο σχεδιασμό ενός πλάνου που θα έχει ως στόχο την επαναφορά στη φυσική κατάσταση και βάρος που είχατε πριν τις διακοπές.

Το πόσο αγαπάτε τη τέχνη που κάνετε δε το δείχνετε μόνο μέσα στο χώρο προπόνησης αλλά κυρίως έξω από αυτόν. Το τι κάνατε στις διακοπές σας, να είστε σίγουρος, ότι θα έχει αντίκτυπο μέσα στη προπόνηση από τη πρώτη μέρα που θα ξεκινήσετε. Αναλογιστείτε το μέτρο και την ισορροπία που προάγουν οι πολεμικές τέχνες. Η αποφυγή ακροτήτων και υπερβολών είναι η ορθότερη στάση. ¨Μέτρον άριστον.¨
Καλές προπονήσεις.

Διαβάστε το άρθρο του Νίκου Κορρέ Για ποιο λόγο να ασχοληθεί κάποιος με τις πολεμικές τέχνες

Αναζήτηση

Olympus
KRAV MAGA MALEH
Αθλόπολις
TCMA
A.Σ. ΑΤΡΑΠΟΣ- ΥUDOKAN DOJO
ΣΟΤΟΚΑΝ ΚΑΡΑΤΕ ΤΡΙΠΟΛΗΣ- ΤΙΓΡΗΣ & ΔΡΑΚΟΣ
Bujinkan Dojo Hellas
Γ.Σ.ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
JUDO
KRAV MAGA PERISTERI
Α.Σ. Η ΑΤΡΑΠΟΣ - ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
TAE KWON DO ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
Ομοσπονδία Krav Maga


ΑΤΡΑΠΟΣ Διαφημιστική