Σοφά λόγια

Μια καλή συμβουλή πιάνει καλύτερα όταν έχει προήγηθεί μία μεγάλη τρομάρα.
Πολεμικές Τέχνες - Έντυπος Πανελλήνιος Οδηγός

Διαβάστε

Μη βάζετε στόχους για το νέο έτος στη διάρκεια των εορτών

Μη βάζετε στόχους για το νέο έτος στη διάρκεια των εορτών Βρισκόμαστε στο τέλος του έτους και κάθε χρόνο τέτοιες μέρες μας κατακλύζουν με συμβουλές ψυχολογίας εν όψη τον ερχομό του νέου χρόνου. Τι πρέπει να αποβάλλουμε; πως πρέπει να θέτουμε ένα στόχο; ποια είναι τα σημεία κλειδιά στην υλοποίηση ενός στόχου; και άλλα παρόμοια. Χωρίς να απορρίπτω τίποτε από αυτά, η πείρα μου λέει ότι κανένας αυτό το διάστημα δεν ασχολείται με το ψυχολογικό μέρος των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς. Κάποιοι προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις και τα έξοδα των ημερών και κάποιοι άλλοι σχεδιάζουν τις χειμερινές διακοπές τους. Αμφότεροι, ποσώς ασχολούνται με ψυχολογικές αποφάσεις οι οποίες θα καθορίσουν τη ζωή τους τον επόμενο χρόνο.

Η γνώμη μου είναι πως αν προκύψει ελεύθερος χρόνος θα πρέπει να τον απολαύσετε. Μη σπαταλήσετε ελεύθερες γιορτινές ώρες σχεδιάζοντας το μέλλον. Όσους επιτυχημένους έχω γνωρίσει έχουν προσδιορίσει τους στόχους τους σε ανύποπτο (προγενέστερο των εορτών) χρόνο. Οι γιορτές που σηματοδοτούνται κυρίως με κάποιες αργίες, στις δυτικές χώρες, συμπεριλαμβάνονται στον στόχο, δηλαδή είναι περίοδος ξεκούρασης, χαλάρωσης, επαφής με πρόσωπα που επιθυμείτε να δείτε. Αυτό δε είναι κενό στην επίτευξη αλλά κομμάτι του στόχου.

Ένας σωστός αθλητικός προγραμματισμός περιλαμβάνει μέρες ξεκούρασης οι οποίες αποσκοπούν να ξεκουράσουν σωματικά και ψυχολογικά από το προπονητικό στρες. Στην αθλητική ψυχολογία η ξεκούραση καθώς και η επαφή με αγαπημένα πρόσωπα σε ημέρες σαν αυτές των Χριστουγέννων βοηθούν τη ψυχοσύνθεση του αθλητή ενδυναμώνοντας εσωτερικά τον στόχο.

Όσον αφορά τις πολεμικές τέχνες πιστεύω ότι είναι αδύνατο να πάρεις σωστή απόφαση για το μέλλον σου στη τέχνη τρώγοντας γλυκά και παίζοντας επιτραπέζια στη διάρκεια των Χριστουγέννων. Ο λόγος είναι απλός. Δεν είναι αυτή η καθημερινότητα. Η πολεμική τέχνη είναι συνυφασμένη με τη καθημερινή τριβή στην εργασία μας, στη μετακίνηση, στην οικογένεια και τόσα άλλα.

Αν για παράδειγμα έχουμε στατιστικά τέσσερις ελεύθερες δικές μας ώρες μέσα στη μέρα δε μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι μπορούμε να παρακολουθήσουμε ένα μάθημα πολεμικής τέχνης. Οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας επηρεάζει τη ψυχή και κατά συνέπεια το σώμα μας.

Άρα, οποιαδήποτε απόφαση και αν πάρετε να ξέρετε ότι είναι πολύ πιθανό να πέσετε έξω. Αν θέλετε να κάνετε κάτι που θα σας βοηθήσει κατά την διάρκεια των εορτών να βελτιωθείτε πραγματικά στο νέο έτος ακολουθήστε τα παρακάτω.

• Κοιμηθείτε όσο μπορείτε. Όσες κενές από εργασία μέρες έχετε φροντίστε να ξυπνάτε αργά το πρωί και αν αυτό είναι αδύνατο, να συμπληρώσετε με μεσημεριανό ύπνο. Η χρησιμότητα του ύπνου δεν σταματά στη σωματική ξεκούραση, είναι άμεσα συνυφασμένη με τη πνευματική διαύγεια. Όταν κοιμόμαστε ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τα δεδομένα που έχει προσλάβει μέσα στη μέρα, τα κατατάσσει σε ομάδες, τα αποθηκεύει ή τα διώχνει. Αν υπολείπεται ο ύπνος, ο εγκέφαλος προωθεί μόνο όσες πληροφορίες θεωρεί σημαντικές, χωρίς να είναι πάντα σωστή η αξιολόγηση του.
• Προσέξτε το φαγητό. Η διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους είναι καθοριστική για την εξέλιξη σας μέσα στη πολεμική τέχνη. Αν για παράδειγμα μέσα τις γιορτές πήρατε 5 κιλά έχετε κάνει το εξής. Θα σπαταλήσετε ένα τουλάχιστον μήνα για να τα χάσετε υγιεινά. Όσο καιρό θα χρειαστεί να τα χάσετε θα είστε περισσότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς γιατί θα κάνετε πολεμική τέχνη με ένα πρόσθετο βάρος 5 κιλών σε κάθε προπόνηση, με ότι αυτό συνεπάγεται στις αρθρώσεις και τα οστά σας.
• Ελάτε σε επαφή με οικεία πρόσωπα. Ελάτε κοντά με συγγενείς και ανθρώπους που θέλετε να δείτε και η καθημερινότητα δε σας έχει επιτρέψει. Αυτό κάνει πολύ καλό στη ψυχική σας υγεία και τονώνει τις ανθρώπινες σχέσεις που τόσο έχουν παραμεληθεί.
• Κρατήστε έντυπο ημερολόγιο με τις προπονήσεις σας. Μπορείτε μετά από κάθε προπόνηση να σημειώνετε κάτι που σας έκανε εντύπωση. Ονόματα τεχνικών που δυσκολεύεστε να μάθετε, τη σειρά ενός “Κάτα”, λεπτομέρειες που ενδεχομένως θα ξεχάσετε σε μια τεχνική. Επιπλέον έχετε μια καθαρή εικόνα του αριθμού των προπονήσεων. Αυτό τις περισσότερες φορές θα σας κάνει να πηγαίνετε συχνότερα στο Ντότζο.
• Η διάρκεια των διακοπών είναι μια καλή αφορμή για ένα σωστό πλύσιμο του εξοπλισμού που χρησιμοποιείτε. Κάσκες, στολές, παντόφλες που συνήθως αφήνετε στη σχολή είναι ευκαιρία να πλυθούν εξονυχιστικά. Μη ξεχνάτε ότι το Ντότζο είναι ένας χώρος που ιδρώνει πολύς κόσμος και η μετάδοση μολυσματικών ασθενειών είναι υπόθεση όλων μας.
• Δώστε τη προσοχή που απαιτείται σε τραυματισμούς που σας ταλαιπωρούν στη προπόνηση.
Επειδή οι διακοπές των Χριστουγέννων είναι ακόμα στην αρχή της αθλητικής σαιζόν (αν υποθέσουμε ότι αυτή ξεκινά το Σεπτέμβριο) οποιοσδήποτε τραυματισμός σας δημιουργεί έστω και την παραμικρή ενόχληση το επόμενο χρονικό διάστημα θα ενταθεί. Οι προπονήσεις γίνονται με το πέρασμα των ημερών πιο απαιτητικές και το σώμα σας θα καταπονείται περισσότερο. Προλάβετε ένα σοβαρό τραυματισμό όταν είναι ακόμα μικρή ενόχληση. Επισκεφθείτε ένα αθλητίατρο και εξηγείστε του το μηχανισμό κάκωσης και τη φύση της πολεμικής τέχνης. Είναι ο πλέον αρμόδιος για τραυματισμούς που προκαλούνται στους χώρους μας. Ο χρόνος των διακοπών θα δώσει στη θεραπεία την ικανότητα να επουλώσει τους μικροτραυματισμούς.
• Προσέξτε την οδήγηση και την κατανάλωση αλκοόλ. Διαβάζεται πολύ κοινότοπο αλλά τα νούμερα τρομάζουν. Πάνω από 40.000 θάνατοι ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε τροχαία ατυχήματα με αιτία το αλκοόλ. Πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών. Πάνω από 50% των τροχαίων παγκοσμίως οφείλεται σε κατανάλωση αλκοόλ! Δηλαδή όσο και ένας πόλεμος. Αν ξέρετε πριν βγείτε ότι θα πιείτε μην οδηγήσετε. Αν προκύψει, πάρτε ταξί για να επιστρέψετε σπίτι σας. Έρευνες που έχουν γίνει σε ανθρώπους που πίστευαν ότι το αλκοόλ δεν τους επηρεάζει οδηγικά, έδειξαν ότι μια ποσότητα αλκοόλ κάτω από τα νόμιμα επηρέασε την κρίση τους 40 φορές περισσότερο από όταν έκαναν τα ίδια τεστ νηφάλιοι.
• Διαβάστε ένα βιβλίο. Στη χώρα μας έχουν γίνει πολύ σοβαρές μεταφράσεις σε βιβλία πολεμικών τεχνών που αξίζει να διαβάσετε ανεξαρτήτως αν αφορούν άμεσα τη πολεμική τέχνη που ασκείστε. Ένα βιβλίο που συστήνω ανεπιφύλακτα είναι το “Στο Ντότζο” από τις εκδόσεις “Μέση Οδός”.

Οι διακοπές του χειμώνα οριοθετούν το τέλος μιας χρονιάς. Είναι σημαντικότερο να αναλογιστείτε τι δεν κάνατε αυτή τη χρονιά από το να θέσετε νέους στόχους. Σκεφτείτε ποιοι λόγοι συνέβαλαν στη μη επίτευξη των στόχων σας και απλώς παρατηρήστε τους.
Εξάλλου η αρχή μιας νέας χρονιάς δεν είναι σχεδόν ποτέ η αρχή μιας σαιζόν (πολεμική τέχνη, εργασία,αθλητισμός, κλπ). Αξιοποιείστε τον ελεύθερο χρόνο σας κάνοντας πράγματα που θα σας βοηθήσουν να υλοποιήσετε τους στόχους που έχετε ήδη θέσει.

Καλές Γιορτές!

Νίκος Κορρές



Αναζήτηση

KRAV MAGA PERISTERI
JUDO
Ομοσπονδία Krav Maga
Γ.Σ.ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
TAE KWON DO ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
KRAV MAGA MALEH
Ferrum Gym
A.Σ. ΑΤΡΑΠΟΣ- ΥUDOKAN DOJO
TCMA
Satori
ΣΟΤΟΚΑΝ ΚΑΡΑΤΕ ΤΡΙΠΟΛΗΣ- ΤΙΓΡΗΣ & ΔΡΑΚΟΣ
Olympus
Αθλόπολις
Α.Σ. Η ΑΤΡΑΠΟΣ - ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
Bujinkan Dojo Hellas


ΑΤΡΑΠΟΣ Διαφημιστική