Σοφά λόγια

Ο δρόμος συνεχίζει να εκτυλίσσεται επί μακρόν από την πόρτα που ξεκίνησε. Τώρα εμπρός μακριά έχει πάει ο δρόμος και εγώ οφείλω να βαδίσω στα χνάρια του, αν μπορώ, ακολουθόντας το με σθεναρό βήμα, μέχρι να ενωθεί με κάποια μεγαλύτερη οδό όπου πολλά μονοπάτια και νόστοι συναντώνται και τότε, προς τα που; Δεν μπορώ να πω. (Tolkien)
Πολεμικές Τέχνες - Έντυπος Πανελλήνιος Οδηγός

Διαβάστε

Η αρχαία μέθοδος του Σαολίν Κουνγκ Φου "Σιν Γι Πα" - Η "Ένωση της Καρδιάς και του Μυαλού"

Η αρχαία μέθοδος του Σαολίν Κουνγκ Φου Ένα από τα πιο διάσημα έργα ζωγραφικής του ναού Σαολίν είναι αυτό που βρίσκεται στην αίθουσα Μπάι Γι Ντιέν 白衣殿 (Bái Yī Diàn) "Λευκή Αίθουσα των Μανδυών", όπου στο βόρειο και νότιο τοίχο απεικονίζει σκηνές από την καθημερινή εξάσκηση των μοναχών στο ένοπλο και άοπλο μαχητικό Κουνγκ Φου, σε 16 ζευγάρια. Η τοιχογραφία φιλοτεχνήθηκε το 1828 μ.Χ., βασιζόμενη σε μια παραδοσιακή κινεζική ζωγραφική τεχνοτροπία που χαρακτηρίζεται από λεπτή πινελιά και μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα σχήματα είναι απλά, κομψά και στυλιζαρισμένα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν εκπέμπουν βιαιότητα, δίνοντας έτσι ένα μήνυμα ότι, αντί του εκφοβισμού των αδυνάτων, η εξάσκηση του Σαολίν Κουνγκ Φου, στοχεύει στην δημιουργία μιας καλής σωματικής διάπλασης καθώς καλλιεργεί ταυτόχρονα και την δυνατότητα αυτοάμυνας.

Λίγοι γνωρίζουν ότι μια από τις κεντρικές φιγούρες της διάσημης τοιχογραφίας είναι μια ιστορική μορφή του παραδοσιακού Σαολίν, του δασκάλου Σι Τζι Τσινγκ 释寂勤 (Shì Jì Qín 1831 - 1914). Ο κατά κόσμον "Γου Κου Λουίν" 吴古伦 (Wú Gǔ Lún) εισήλθε στο ναό Σαολίν το έτος 1836 σε ηλικία πέντε ετών, όπου τον δέχτηκε ως μαθητή του ο δάσκαλος Σι Τσαν Μο 释湛摩 (Shì Zhàn Mó) και του έδωσε το μοναστικό όνομα Σι Τζι Τσινγκ, το οποίο χαρακτηρίζει την 27η γενιά μοναχών Σαολίν των πρόσφατων χρόνων.

Στην αρχή της δυναστείας Τσινγκ 清朝 (Qīng Cháo, 1644 - 1911), η κυβέρνηση απαγόρευσε την εξάσκηση των πολεμικών τεχνών από τους πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα. Έτσι οι μάχιμοι μοναχοί Σαολίν συνέχισαν να εξασκούνται πίσω από τις κλειστές πόρτες του μοναστηριού. Ένας στρατηγός των "Μαντσού" 满族 (Mǎnzú) με το όνομα Λιν Τσινγκ 麟庆 (Lín Qìng 1791 - 1846), θαύμαζε τις πολεμικές τέχνες του ναού Σαολίν και διέταξε τους μοναχούς να του δείξουν τις μυστικές δεξιότητές τους. Ο ηγούμενος του μοναστηριού στην αρχή αρνήθηκε ότι οι μοναχοί εξασκούν πολεμικές τέχνες, επειδή όμως ο στρατηγός τους πίεσε πάρα πολύ, τελικά δέχτηκε να του κάνουν μια επίδειξη. Όταν ο στρατηγός έφυγε, οι μοναχοί φοβήθηκαν ότι οι αξιωματικοί των Μαντσού θα τους καταδώσουν επειδή οι πολεμικές τέχνες είχαν απαγορευτεί. Έτσι κάποιοι μοναχοί άφησαν το ναό Σαολίν. Ο ηγούμενος συμβούλεψε τον νεαρό Τζι Τσινγκ και το δάσκαλο του Τσαν Μο να αναχωρήσουν σε έναν μικρό ναό αποκαλούμενο Σι Γκούο Σι 诗果寺 (Shī Guǒ Sì), ένα μικρό μοναστήρι που συνδέονταν με το ναό Σαολίν και που αργότερα εργάστηκε για τη διατήρηση των πολεμικών τεχνών Σαολίν. Εκεί, ο μοναχός Τζι Τσινγκ διδάχτηκε από τον δάσκαλό του μια μέθοδο πολεμικών τεχνών υψηλού επιπέδου ικανότητας, το Σιν Γι Πα 心意把 (Xīn Yì Bǎ) - της ένωσης της "καρδιάς και του μυαλού".

Ο Τζι Τσιν εκπαιδεύτηκε και σε πολλές άλλες δεξιότητες του Σαολίν Κουνγκ Φου. Ωστόσο αυτό στο οποίο εμβάθυνε και κατόπιν ανέπτυξε ήταν η μέθοδος "Σιν Γι Πα", ώστε να θεωρείται δικαίως ως ο ιδρυτής του είδους. Αργότερα, όταν επέστρεψε στον ναό Σαολίν, προμηθεύτηκε μερικά εγχειρίδια πολεμικών τεχνών κι αφού πρώτα πέρασε τη διάσημη δοκιμασία των μάχιμων μοναχών που θέλουν να αποχωρήσουν από το μοναστήρι του "Σπασίματος της Πύλης της Καρδιάς” αποχώρησε από το μοναστήρι. Επρόκειτο για την ύψιστη δοκιμασία, αυτήν της αναμέτρησης με τους 18 αρχιερείς του ναού, διαμέσου της οποίας ελεγχόταν η δύναμη του μάχιμου Σαολίν να αντιμετωπίσει την κοσμική ζωή. Έτσι ήταν που γύρισε στην κοινή ζωή, έκανε οικογένεια και δίδαξε Σαολίν Κουνγκ Φου στο γιο του, Γου Σαν Λιν 吴山林 (Wú Shān Lín, 1875 - 1970) ο οποίος αποτέλεσε τη 2η γενιά του Σαολίν "Σιν Γι Πα".

Το 1928 ο ναός Σαολίν καταστράφηκε και σχεδόν όλα τα εγχειρίδια και τα έγγραφα της μονής κάηκαν. Μετά από την πυρκαγιά του 1928, ένα μέρος από το "παλαιό ύφος" του Σαολίν Κουνγκ Φου σχεδόν χάθηκε. Ευτυχώς ο δάσκαλος Τζι Τσινγκ και μερικοί από τους σπουδαστές του ήταν σε θέση να διατηρήσουν το κομμάτι του Κουνγκ Φου που περιλαμβάνει το "Σιν Γι Πα".

Στα τέλη της περιόδου της Δημοκρατίας Κίνας (1911 - 1949), ο γιος του Τζι Τσινγκ ή "Γου Κου Λουίν" όπως ονομάζονταν, εφόσον δεν ήταν πλέον μοναχός, ο Γου Σαν Λιν, κλήθηκε από το μοναχό Σι Τσεν Σούι 释贞水 (Shì Zhēn Shuǐ), έναν από τους λιγοστούς επιζώντες μοναχούς της καταστροφής του '28, να εισέλθει στο ναό, για να επαναφέρει την πρακτική του Σαολίν "Σιν Γι Πα". Κατά τη διάρκεια των τριών ετών που παρέμεινε στο ναό, ο Γου Σαν Λιν δίδαξε τους μοναχούς. Ύστερα έφυγε πάλι από το ναό για να επιστρέψει ξανά τη δεκαετία του ΄60, όταν ο γενικός γραμματέας της ένωσης πολεμικών τεχνών της Κίνας, Λι Τζι Τιέν επισκέφτηκε το ναό Σαολίν με την πρόθεση να διεξαγάγει έρευνα όσον αφορά στις παραδοσιακές δεξιότητες του μοναστηριού. Ο δάσκαλος Γου Σαν Λιν, λίγο πριν πεθάνει, όρισε ως διάδοχο 3ης γενεάς του Σαολίν Σιν Γι Πα τον μαθητή του, Τσανγκ Τσινγκ Χε 张庆贺 (Zhāng Qìng Hè, 1931 - 2004). Εκείνος έπειτα όρισε ως διαδοχούς του τον εν ζωή μοναχό Σαολίν Σι Ντε Τζιέν 释德建 (Shì Dé Jiàn) και τον σεβαστό δάσκαλο Γου Ναν Φανγκ 吴南方 (Wú Nán Fāng), φυσικό απόγονο του ίδιου του Γου Κου Λουίν.

Κατά συνέπεια, η αληθινή καταγωγή των πολεμικών τεχνών Σαολίν φθάνει ως αυτές τις ημέρες. Το στυλ "Σιν Γι Πα" διατηρεί έως σήμερα το ιδιαίτερο "άρωμα" του αυθεντικού παραδοσιακού Σαολίν και θεωρείται δίκαια ως η επιτομή της πολεμικής τέχνης και του πνεύματος του Τσαν (Ζεν). Επίσης, το "Σιν Γι Πα", ως μια μέθοδος των πολεμικών τεχνών "Γου" 武 (Wǔ), είναι άρρηκτα συνυφασμένο με τους άλλους δυο πυλώνες της φιλοσοφίας του Σαολίν Κουνγκ Φου, το "Τσαν" 禅 (Chán) ή Ζεν (στα ιαπωνικά) και την παραδοσιακή Ιατρική "Γι" 醫 (Yī).

Σκοπός του Σαολίν "Τσαν, Γου & Γι" είναι η απόκτηση σοφίας με την ενδοσκόπηση, η ανάπτυξη ενάρετου χαρακτήρα μέσω των πολεμικών τεχνών καθώς και η διατήρηση καλής υγείας μέσω της παραδοσιακής ιατρικής. Το "Γου" (η πολεμική τέχνη) εστιάζει εκ πρώτης όψεως στην εκπαίδευση του σώματος και του νου, που είναι τα "εργαλεία" για την τελειοποίηση. Μόνο όταν κάποιος έχει γίνει ικανός στο "Σιν Γι Πα", μπορεί να κατανοήσει το μυαλό και το σώμα κι έτσι εν συνεχεία μπορεί να βελτιώσει τις ψυχικές του και σωματικές του ατέλειες. Με την επούλωση των δικών μας τραυμάτων αλλά και των άλλων, μπορεί κάποιος αποκτήσει την "καρδιά" του Τσαν, της ευσπλαχνίας και της ανιδιοτέλειας.

Στην παράδοση του Σαολίν Κουνγκ Φου το "Τσαν, Γου, και Γι" πάνε μαζί... είναι τρία στοιχεία αδιαίρετα, ενωμένα σε ένα.

Παναγόπουλος Χρήστος (Γιάν Σαν)
Περισσότερα για τη μέθοδο "Σιν Γι Πα" στην διεύθυνση
http://www.chanwuyi.gr/

Αναζήτηση

Bujinkan Dojo Hellas
Ομοσπονδία Krav Maga
TCMA
Olympus
Α.Σ. Η ΑΤΡΑΠΟΣ - ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
TAE KWON DO ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
A.Σ. ΑΤΡΑΠΟΣ- ΥUDOKAN DOJO
KRAV MAGA PERISTERI
ΣΟΤΟΚΑΝ ΚΑΡΑΤΕ ΤΡΙΠΟΛΗΣ- ΤΙΓΡΗΣ & ΔΡΑΚΟΣ
KRAV MAGA MALEH
JUDO
Αθλόπολις
Γ.Σ.ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ


ΑΤΡΑΠΟΣ Διαφημιστική